
Een logo is een beeldmerk, oftewel een grafische uiting, van een merk, product of bedrijf.
Er zijn talloze voorbeelden van beeldmerken in alle vormen en maten zoals bijvoorbeeld:
Coca Cola, Heineken, Wereld Natuur Fonds, Red Bull, Randstad, FC Twente, Vrije Universiteit Amsterdam, Adidas, Facebook, Instagram, Linda, Shell of van Nederland.
Klanten herkennen vaak een logo en associëren het direct met een merk, product of bedrijf. Het is een grafische uiting en wordt daarom door een klant beter onthouden waardoor herkenning sneller plaatsvindt. Op die manier bind je klanten aan jouw bedrijf en bevorder je merkloyaliteit.
Hiermee kun je als bedrijf ook laten zien wat je wilt uitstralen. Wil je ‘jong en bruisend’ uitstralen of juist ‘betrouwbaar en degelijk’?
Een eenduidige communicatie naar de markt, zoals logo en teksten, noemen we de huisstijl. Van belang is dat de stijl overal hetzelfde is zodat het altijd voor iedereen herkenbaar is. Daardoor voelt het vertrouwd en gaat de klant eerder over op aankoop.
Voor elk bedrijf is het raadzaam om een huisstijlhandboek te hebben. Hierdoor is het voor elke medewerker duidelijk om het logo en teksten altijd in dezelfde stijl toe te passen.
Ontwikkelen, implementeren en beheren van huisstijl is een proces dat tijd en professie nodig heeft. Het maken van een goede huisstijl is voor elk bedrijf verschillend en is dus maatwerk.
Xomex heeft de professie om, in samenwerking met jouw bedrijf, een passende huisstijl te ontwikkelen.
Wilt u meer over weten over bovenstaande of over een specifiek onderdeel?
Xomex is je graag van dienst. Kijk rustig rond op onze website voor meer informatie of neem contact op voor een vrijblijvende kennismaking.